AK Monthly Recap: November 2014

Adventurous Kate inkluderer tilknyttede lenker. Hvis du kjøper gjennom disse koblingene, vil jeg tjene en provisjon uten ekstra kostnad for deg. Takk!

Del på Twitter
Del på Facebook
Del på Pinterest
Del på e -post

Vel, jeg gjorde det endelig. Etter to og et halvt år tok jeg endelig en ferie.

Men er du ikke alltid på –

STOPPE! Ikke engang!

Tro meg, jeg vet hvor opprørende det høres ut. Jeg reiser verden rundt, blir på luksushoteller, og folk får meg til å gjøre ting som å fly som Iron Man og klatre opp Sydney Harbor Bridge og spise ansiktet mitt i Italias beste matregion, alt gratis.

Men når jeg reiser, slutter jeg aldri å jobbe. Jeg bruker timer på dagen min lenket til datamaskinen min; Hvis ikke, er jeg lenket til telefonen min, wifi-sulten og tigger den lokale etableringen om å slå av ruteren av og på igjen. Jeg har ikke gitt meg samtykke til å gå bort fra denne arbeidsrutinen fordi jeg først besøkte Kroatia tilbake i 2012!

Men etter TBCASIA -konferansen hadde jeg to uker til overs, en gjeng bloggervenner som jeg skulle reise med, og flere hoteller som ga oss. Forholdene var perfekte.

Og så slapp jeg. Jeg slappet av. Jeg hang med flere av mine beste bloggervenner. Jeg brukte dagene mine på å svømme og utforske. Og det var guddommelig.

Turen min til Sri Lanka og TBC Asia var intet mindre enn livsendrende-den eneste mange helbredende turen i livet mitt. Jeg kommer inn på det mye mer i et senere innlegg; Bare vet for nå at jeg er på et veldig flott sted mentalt. Det beste stedet jeg har vært på et år eller lenger.

Destinasjoner besøkt

Reading, Lynn og Boston, Massachusetts

Colombo, Habanara, Kaudulla nasjonalpark, Sigiriya, Polonnaruwa, Dambulla, Kandy, Beruwala, Galle, Hikkaduwa, Unawatuna, Koggala og Mirissa, Sri Lanka

Favorittdestinasjoner

Galle – For en kul by! Galle er forankret av et hundre år gammelt fort og det klareste vannet jeg har sett utenfor Balkan, en funky by som raskt ble mitt favorittsted i landet.

Sigiriya – Se for deg at en enorm stein som dverg en gammel by, omringet fjellene mine. Sigiriya var majestetisk og klatret til toppen var et stort høydepunkt i min tid på Sri Lanka.

UNAWATUNA – Backpacker Beach Town of Sri Lanka. UNAWATUNA er kul, morsom, og minner meg virkelig om Sihanoukville – minus sleaze -faktoren.

Høydepunkter

Jeg traff målet mitt – jeg har gått til 101 UNESCOs verdensarvsteder! Målet mitt var alltid å si at jeg har vært mye mer enn 100 med et smil, og det er en flott følelse å kunne si det. Jeg skal snart gjøre en oversikt over de 10 mange nylige nettstedene mine.

TBC Asia var en fantastisk konferanse – den beste reisebloggingskonferansen jeg noensinne har deltatt på. Mellom elitegruppen på 40 bloggere fra Professional Travel Bloggers ‘Association (hvorav jeg er et grunnleggende medlem), de interessante samtalene og en bransje som er sulten på å jobbe med bloggere, var denne konferansen en spillbytter. Tallrike takk til de utrolige kanelhotellene, CVisit Sri Lanka, Sri Lankan Airlines, og Mobitel for å ha brakt dette arrangementet til utførelse, så vel som PTBA for deres utrettelige arbeid.

Selv om jeg alltid har det veldig grovt med jetlag når jeg flyr fra Amerika til Asia eller omvendt, gjorde jeg denne gangen mye bedre. Hemmeligheten? Melatonin, som jeg tok før sengetid. Det var ikke ideelt (jeg hadde en tendens til å sove klokka 11 og våkne klokka 5 den første uken), men i det minste holdt jeg meg ikke våken hele natten og sovnet midt på dagen som jeg vanligvis gjør.

Utfordringer

Jeg ble syk denne måneden – veldig syk. Jeg visste at jeg skulle få en slags forkjølelse på Sri Lanka på grunn av hvor lite jeg sov, og gutt, kom det med hevn.

På omtrent seks timer gikk jeg fra lette sniffer til smerter til feber og frysninger så voldelige at jeg ikke kunne nippe til te uten å søle den. Det var forferdelig – men fordi det kom så raskt, visste jeg at det ville avreise raskt. Senere den kvelden var feberen og frysningene borte, men jeg var fremdeles skjelven og svak de neste dagene.

Tusen takk til vennene mine for at du hjalp meg i min behovstid-spesielt Becki for å gå apotekhopping og bringe meg Paracetemol og Leif for å insistere på at jeg spiser massevis av rå hvitløk blandet med honning etterfulgt av en hel hakket rå løk (” Spis det som popcorn! ”). De tingene fungerer faktisk, spesielt når du er så koblet til at du ikke kan smake på noe.

Det mest populære innlegget

Ti år fordi Florence: et tilbakeblikk på studier i utlandet – jeg var så begeistret at dette innlegget gjorde det så bra!

Det beste av alt, romkameratene mine fra Florence elsket det! (Noe som er en lettelse. En del av meg var redd for at de ba meg om å skjule identiteten deres …)

Andre innlegg

Det var en lett måned på grunn av ferien min. Her er de gjenværende innleggene:

Fem ting jeg elsker best nå – fra den beste eyeliner noensinne til en søt søvnsporingsapp og min nye reality -TV -glede!

Spør Kate: burde jeg bestille overnatting på forhånd? – fordelene og fallgruvene ved å vente til du er på bakken.

Nyheter og kunngjøringer

Jeg håper du tenker på å angående kvinnene på reisetoppmøtet i Late Marcnull