AK Monthly Recap: July 2015

Adventuryous Kate inkluderer tilknyttede lenker. Hvis du kjøper gjennom disse koblingene, vil jeg tjene en provisjon uten ekstra kostnad for deg. Takk!

Del på Twitter
Del på Facebook
Del på Pinterest
Del på e -post

Å, juli 2015! Du går ned i historien! Kunne jeg ha hatt det mye morsommere denne måneden?! La oss ikke svare på det.

Det var en veldig Balkan -måned. Denne måneden fortsatte jeg min årlige sommertur til Balkan, denne gangen til Albania, Montenegro og Serbia, bokført av besøk i Hellas og Latvia.

Her er høydepunktene og lavlysene i denne fantastiske måneden i Europa!

Destinasjoner besøkt

Santorini og Corfu, Hellas

Saranda, Butrint, Ksamil, Berat og Tirana, Albania

Budva og Kotor, Montenegro

Beograd, Serbia

Riga, Latvia

Favorittdestinasjoner

Saranda. For en god avkjølt by med overraskende gode strender.

Tirana. Jeg forventet ikke å elske denne sprø byen så mye som jeg gjorde! Jeg trenger å gå tilbake!

Kotor. Fortsatt en av mine favoritt små byer i verden, selv om det er vanvittig travelt og superhjalt i sommerhalvåret.

Høydepunkter

Dansende hele natten på stranden ved sjøsans. Jeg gikk til soloppgang på andre og fjerde netter, men den andre var uten tvil den beste. Alt falt på plass. Gode vibber, flotte mennesker og enestående musikk sprengte da himmelen sakte vendte seg fra svart til grønn til blå. Mye mye mer om Sea Dance i et senere innlegg.

Klatring til toppen av pyramiden i Tirana. Selvfølgelig ble jeg overbevist om å klatre til toppen av den nedbrutte pyramiden, og innså da at det ikke var noen måte å komme ned annet enn å scooting på rumpa, tomme for tomme, i omtrent 15 minutter. Men for en fantastisk utsikt der oppe!

Bor stort på lavpris i Albania. Før denne turen trodde jeg at Makedonia var det rimeligste landet i Europa, og det viser seg at Albania har lignende lave priser. Noe som innebærer at du kan spise en betydelig tallerken med blåskjell og blekksprut i en fancy restaurant ved vannkanten og fremdeles bruke mindre enn $ 10. Jeg kjøpte massevis av klær, inkludert den vakre kjolen på bildet nedenfor.

En stor natt å huske i Beograd. Jeg vet at Beograd er en av de mest betydningsfulle festbyene i Europa, og jeg forventet å treffe klubbene hardt, men i stedet dro vi ut på en restaurant og drakk massevis av hjemmelaget Rakija. Det er absolutt en 10/10 vil aldri gjøre det igjen, hvis du fanger drivkraften min.

Klatre på festningen i Kotor. Jeg hadde allerede gjort det for noen år siden, men i år ble jeg lenger og ble vakre, mye lysere bilder da solen kom opp!

Tilbringe tid med venner. Jeg reiste med mange forskjellige bloggervenner denne måneden, både gamle og nye, og det var så godt å tilbringe så mye tid med dem.

Møte opp med familien i Riga. Jeg fikk to spesielle gjester til å fly ut for å bli med meg i slutten av måneden! Det er så bra å få dem til å reise med meg. Du vil høre mye mer om dette etter turen.

Utfordringer

Jeg hadde min verste taxisvindel ennå på Sea Dance. Jeg skulle tilbake til huset vårt alene den første natten og innså snart at jeg hadde hoppet inn i en skjev drosje som hadde en skjev måler som belastet meg 40 euro for en tur som kostet meg 6 euro på vei dit (og burde ha koster rundt $ 10 så sent på kvelden). Jeg nektet å betale de 40 euro, kastet ham 20 euro og løp, han truet med å ringe politiet (egentlig, fyr?) Og jeg falske hulket over at jeg ikke hadde noe og løp inn i huset mitt. Han fulgte ikke. Jeg er glad det ikke var verre, for det kunne ha vært.

Jeg var i grov form etter festivalen. Det er ikke uventet at jeg fikk den verste typen forkjølelse etter galskapen av havdans, men jeg hadde den på toppen av forskjellige skader fra revne negler til hovne tær til ubehagelige ledd – det var som hele kroppen min gjorde opprør! Jeg tilbrakte de første dagene i Kotor bare å komme meg og amme sårene mine.

En Airbnb -ankomst gikk galt. Jeg ankom Kotor og fant ut at Airbnb ikke hadde jobbet internett. Den gode nyheten: Airbnb var fantastisk med å tilbakebetale meg best og hjelpe meg, og jeg fant et annet (mye hyggeligere) sted å bo i gamlebyen.

Offentlig transport i Albania var … grunnleggende. Fra Saranda til Fier var ruten helt fantastisk og helt skremmende, og svingte seg rundt fjelloverganger med knapt en rekkverk. I Fier var det ingen buss til Berat, som jeg ble fortalt, så jeg måtte hoppe inn i noen Randos varebil. I Berat ble jeg forsikret om at busser til Tirana løp hvert 30. minutt, og kom og fant ut at det ikke var noe i 90 minutter. Å, og ingen klimaanlegg og 95-graders varme. Alltid et eventyr!

Datamaskin ledningen min brøt i Saranda. Av alle stedene i verden måtte det skje på det lengste stedet fra en Apple -forhandler! Jeg var i stand til å overleve fem dager med elektrisk tape og Bobby -pinner som holdt den sammen, så fikk jeg en ny ledning i Istream -butikken i Tirana.

Og i noen dager i Saranda kunne jeg ikke bli “jeg er forelsket i kokoen” ut av hodet mitt. Det var en tøff tid. Å nei, det har skjedd igjen!